wtorek, 2 października 2012

Alicja w krainie czarów.


         Odkąd zostałam mamą, jestem ogromną fanką bajek dla dzieci. Mówię zarówno o tych, które można przeczytać, jak i o tych, które można obejrzeć. Nigdy nie przypuszczałam, że są one aż tak wielką skarbnicą mądrości. Właściwie dopiero teraz zaczynam rozumieć ich przesłanie. Przykładem takiej bajki jest "Alicja w krainie czarów". Kiedy byłam mała, wydawała mi się co najmniej dziwna i nie należała do moich ulubionych.

 A teraz... sami przeczytajcie!



Pierwszy cytat o tym, że warto mieć w życiu cel:

"Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - mówiła dalej.
- To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść - odparł Kot-Dziwak.
- Właściwie wszystko mi jedno.
- W takim razie również wszystko jedno, którędy pójdziesz.
- Chciałabym tylko dostać się dokądś - dodała Alicja w formie wyjaśnienia.
- Ach, na pewno tam się dostaniesz, jeśli tylko będziesz szła dość długo."
 
Inny, o tym, że aby coś w życiu osiągnąć - trzeba w to uwierzyć: 
 
"-Nie wierzę ci- mówi Alicja
-Nie wierzysz?- powtarza ze smutkiem Królowa.- Spróbuj jeszcze raz, weź głęboki oddech, zamknij oczy i uwierz.
Alicja śmieje się:
-Nie warto próbować. Tylko głupcy wierzą, że rzeczy niemożliwe mogą zdarzyć się naprawdę.
-Myślę, że po prostu brakuję ci doświadczenia- odpowiada Królowa.- Gdy byłam w twoim wieku, ćwiczyłam przynajmniej pół godziny dziennie. Zaraz po porannej kawie próbowałam wyobrazić sobie pięć lub sześć niemożliwych rzeczy, z którymi mogłabym się zetknąć. Dziś widzę, że większość tego, co sobie wyobrażałam, stało się rzeczywistością. Dzięki temu zostałam królową."

I co wy na to? :-) Myślę, że nie tylko nasze maluchy mogą uczyć się z bajek.
Cała Polska Czyta Dzieciom! 





www.efekt-motyla.eu 
SPIS TREŚCI:
http://twojefektmotyla.blogspot.com/2013/09/spis-tresci.html  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz