czwartek, 22 października 2015

Przepisownik Efektu Motyla cz.1



Leczo z dynią i ziemniakami.

Przepis:
dynię, paprykę czerwoną, żółtą - pokroić w kostkę
zagotować wodę w garnku, wrzucić paprykę i dynię
wrzucić kilka listków laurowych, ziele angielskie i pieprz ziarnisty (kolorowy)
dodać:
pół łyżeczki curry (b.aromatyczne)
sól (najlepiej himalajską) - do smaku
pokrojone pomidory, pietruszkę (nać) - zostawić świeżą do posypania - im więcej, tym lepiej :-)
płaską łyżeczkę kurkumy
dodać ziemniaka (osobiście wolę upiec go oddzielnie w mundurku, w folii (ok.30 min) - jest dużo lepszy i się nie rozpada);

 











 

Quinoa z warzywami, rukolą, czarnym sezamem i orzechami .

 Przepis:
4 duże łyżki białej quinoa do ugotowania  (komosa ryżowa, opcjonalnie kasza jaglana) - gotujemy ok.15 min.,
pieczone warzywa: czerwona i żółta papryka (wszystko kroimy na cząstki, pieczemy 30 min. z oregano, czosnkiem i odrobiną oliwy - ilość zależy od preferencji smakowych - ja sobie nie żałuję :-)),
burak pieczony (pieczemy w folii 1-1,5h - ja miałam z poprzedniego dnia)
krojona świeża rukola
podprażony czarny sezam (to opcjonalnie -skąd ja to mam?- chyba po mężu, robił sushi)
kilka pokrojonych orzechów brazylijskich
2 duże łyżki świeżej oliwy z rzepaku lub świeży olej lniany (od pani z targu :-). 















Czerwony ryż z pieczonymi warzywami, pietruszką, oliwkami i orzechami nerkowca.

Przepis: 
ryż czerwony (opcjonalnie czarny, brązowy) - gotujemy ok. 40 min.
pieczone warzywa: papryka z odrobiną białej kapusty, czarnymi oliwkami, ziołami prowansalskimi i czosnkiem.
tarty kozi ser (do smaku - ja ścieram go dopiero wtedy, gdy danie jest na talerzu),
pietruszka zielona
orzechy nerkowca
duża łyżka- dwie świeżego oleju rzepakowego (od pani z targu:-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz