wtorek, 19 maja 2015

Najłatwiejsze ciastka w świecie!

Jestem dość zapracowana mamą.
Z tej właśnie przyczyny -
moim faworytem są posiłki szybkie i proste w przygotowaniu.
W ogóle lubię prostotę - w życiu, w stylu ubierania się, w jedzeniu.
Ale wszystko ze smakiem, i z pazurem :-).
Dlatego jeśli przyjdzie mi ochota na coś słodkiego,
a nie chcę faszerować się chemią - mam 4 wyjścia:
1) jem gorzką czekoladę;
2) jem własnoręcznie zrobione lody jogurtowe;
3) jednak decyduję się na odrobinę chemii (np.lody na wyjeździe);
4) robię ciastka owsiane;

Punkt 1) i 2) opisałam w poście : Zdrowe przekąski dla dzieci.
Punkt 3) pozwala mi czasem na odskocznię.
No i został ten 4)-y:

CIASTKA OWSIANE.

Moje ciastka owsiane nie należą do tych najmniejszych.
Z reguły robię"bomby", bo nierzadko zastępują mi śniadanie.
Jeśli mam intensywny dzień i brak mi czasu na któryś posiłek (zwyczajowo pierwszy lub drugi) - niepedagogicznie jem je w samochodzie.
Ale jem zdrowo! - trzeba przyznać.
Sprawdzają się także jako przekąska przed lub po bieganiu (tudzież innym rodzaju sportu).
I przy czyszczeniu szafek z pozostałości orzechów, bakalii itp.

Najprostsza wersja wygląda tak:
Na suchej patelni podprażam płatki owsiane (powiedzmy 1,5-2 szklanki - 2 szklanki to około 4 duże ciastka) - wsypuje do miski. Na tej samej patelni podprażam mak (bardzo go lubię) - ok. 0,5 szklanki na 2 szklanki płatków. W międzyczasie moczę w gorącej wodzie bakalie (przeważnie rodzynki lub żurawinę), ale mogą być to każde - morele, daktyle, śliwki. Miksuję 2 małe banany (lepiszcze). Całość wrzucam do miski (oczywiście rodzynki i żurawinę bez wody!) - mieszam łyżką, a następnie (już ręcznie) lepię ciastka i piekę na pergaminie, folii około 30min w temp. 170 -190 stopni. Czasem 10 minut przed końcem czasu przekręcam ciastka, aby spód nabrał rumianego koloru.
W okresie zimowym, kiedy gotowałam kompoty z suszu - miksowałam suszone owoce, dodawałam odrobinę przyprawy do piernika i ... palce lizać :-).
Kombinacji jest wiele - co kto lubi.
Wystarczy uruchomić wyobraźnię.
SMACZNEGO!



www.efekt-motyla.eu
SPIS TREŚCI:
http://twojefektmotyla.blogspot.com/2013/09/spis-tresci.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz